پخش پیچ و مهره در تهران

جنس و متریال پیچ و مهره و واشر

پیچ و مهره
پیچ خودکار
فوریه 19, 2019
پیچ و مهره
فرضیه‌ پیچ ارشمیدس
فوریه 21, 2019
پیچ و مهره

پیچ و مهره

جنس و متریال پیچ و مهره و واشر

جنس و متریال پیچ و مهره و واشر

متریال های متنوعی برای تولید پیچ و مهره و واشر استفاده میشوند. از آهن کم کربن گرفته تا فولاد، استیل و تیتانیوم. حتی پیچ و مهره های پلاستیکی نیز ساخته شده و کاربری خود را دارند. برخی از این متریال ها به زیر شاخه ها و گرید های مختلف نیز دسته بندی میشوند که اندکی تفاوت ساختاری و در نتیجه تفاوت تنسایل و ویژگیهای فیزیکی دارند. علاوه بر این برخی متریالهای پیچ و مهره معمولا با آبکاری های مختلف که جهت بالا بردن مقاومت سطحی آنها می باشد عرضه میگردند. جنس پیچ و مهره یکی از معیارهای بسیار تعیین کننده در استحکام، تنسایل، مقاومت خوردگی، مقاومت دمایی و در واقع مهمترین ویژگی ذاتی پیچ و مهره هاست.

استنلس استیل

استنلس استیل ترکیبی از فولاد کم کربن با کروم به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی بوده و از متریالهای متداول در تولید پیچ و مهره ها است. استنلس استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و از آنجا که ویژگی های مقاومتی در ساختار اصلی متریال است خراش سطحی مقاومت آنها را کاهش نمی دهد.
البته این یک تفکر اشتباه است که پیچ های استنلس استیل مقاومت، سختی و یا تنسایل بالاتری نسبت به پیچ های فولادی دارند. بلکه ساختار استنلس استیل بگونه ای است که انعطاف یا چکش خواری بالاتری نسبت به فولاد داشته اما تنسایل، سختی و مقاومت کمتری نسبت به پیچ و مهره های فولادی دارد. تنها مقاومت در برابر عوامل خورنده پیچ و مهره های استنلس استیل است که نسبت به فولاد ارجحیت دارد. علاوه بر آن متریال استنلس استیل بدلیل کم کربن بودن قابلیت سخت کاری حرارتی را ندارد. پیچ های استنلس استیل بر خلاف فولادی خاصیت مگنتیک جذب شوندگی به آهنربا را نداشته و
یا برخی گرید های آنها به میزان بسیار کمی دارد.
مقایسه با گالوانیزه گرم

  • استنلس استیل ۸-۱۸ که ۱۸% کروم و ۸% نیکل در ساختار خود دارد و پر مصرفترین

    نوع استنلس استیل در تولید ابزار و پیچ و مهره ها می باشد.

  • استنلس استیل ۳۱۶ معروف به نگیر که توسط آهنربا جذب نمی شود و به شدت در برابر عوامل خورنده مقاومت دارد.

  • استنلس استیل ۴۱۰ که سختی بیشتری نسبت به ۸-۱۸ دارد اما مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی آن کمتر است.

پیچ و مهره های فولادی

فولاد پر مصرفترین متریال در تولید اتصالات بشمار میرود. پیچ و مهره های فولادی هم بصورت سیاه و هم با آبکاری های مختلفی از زینک، گالوانیزه سرد و گرم ، کروم و آبکاری کادمیوم عرضه میگردند. پیچ های فولادی معمولا در چهار گرید ۲، ۵، ۸ و آلیاژ فولاد در دستگاه استاندارد آمریکایی و در چهار کلاس ۵٫۶ ، ۸٫۸، ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ در سیستم بین المللی ساخته میشوند. گرید های ۲، ۵ و ۸ معمولا توسط یک لایه آبی روشن و یا زرد روشن از زینک پوشانیده شده اند و یا گالوانیزه شده تا در برابر زنگ زدگی مقاوم شده باشند.

سیلیکون برنز

پیچ های متریال سیلیکون برنز و یا معروف به پیچ برنز از آلیاژ مس و سیلیکون ساخته شده اند. از پیچ های برنز معمولا در سازه های دریایی استفاده شده و در ساخت قایق ها به جنس استنلس استیل ترجیح داده میشود چرا که در برابر املاح دریا مقاومت خوردگی بالاتری از استنلس استیل دارد و سختی بالاتری نیز بدلیل مس داخل آن دارد. برنز شباهت بسیار زیادی از نظر رنگ به مس دارد اما دلیل استفاده کم تر از پیچ های برنزی قیمت بالای این فلز است.

آلومینیوم

آلومینیوم فلزی نرم، سبک و مقاوم در برابر خوردگی است. مانند استنلس استیل آلومینیوم نیز مقاومت ذاتی در برابر خوردگی دارد بنابراین خراش سطحی مقاومت خوردگی آن را کم نمیکند. پیچ و مهره ها از آلیاژهای مختلفی از آلومینیوم تولید میشوند. ترکیباتی چون آهن، منگنز، مس ، روی و سیلیکون با درصدهای متفاوت در ساختار این آلیاژها یافت می شوند که به آلومینیوم استقامت کششی و حرارتی بهتری میدهند.پیچ و مهره ، جنس و متریال پیچ و مهره و واشر

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *