پخش پیچ و مهره در تهران

خراب شدن پیچ

پیچ و مهره
پیچ و مهره و الزام وجود آنها
آوریل 29, 2019
پیچ و مهره
پیچ شش گوش ۸٫۸ یا پیچ شش گوش ۵٫۶؟
آوریل 30, 2019
پیچ و مهره

پیچ و مهره

خراب شدن پیچ:

یک باید مهم برای پیشگیری! به هر قیمتی که شده.کارکردن با پیجچ و مهره شاید به نظر خیلی راحت و پیش پا افتاده بنظر برسد.

ولی در واقع حصول اطمینان از اینکه اتصالات درست بهم وصل شده باشندازاهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، اینکه مطمئن شویم که در آینده صدمه ای بخاطر بدبستن پیچ و مهره به قطعه وارد نشود. بله بد بستن و استفاده نادرست از پیچ و مهره میتواند بشدت خطر آفرین باشد.

چرا پیچها خراب میشوند؟

دلایل زیادی وجود دارند که منجر به خرابی پیچ و در مجموع عدم عملکرد صحیح پیچ یا مهره و در نهایت اتصالات میشوند.یکی از متداول ترین این عوامل فشار وارده بر پیچ است .چنانچه برای بستن پیچ فشار بیش از حد نیاز وارد شود ممکن است قطعه و یا خود پیچ و مهره آسیب ببینند.آسیب هایی که بر خود پیچ وارد میشوند مثل هرز شدن رزوه ها ، هرز شدن گل پیچ ، کنده شدن گل پیچ . و آسیب هایی که به قطعه وارد میشود مثل له شدن ، ترک برداشتن ،شکستن ، دفرمه شدن دلیل دیگر میتواند انتخاب نادرست و یا تشخیص نادرست در جنس پیچ باشد.که باعث شود نتواند فشار لازم را تحمل کند.در رابطه با جنس میتوان به پوشش هم اشاره کرد . چرا که اگر پیچ پوشش مناسب نداشته باشد و دچار خوردگی و زنگ زدگی شود میتواند منجر به شکستن پیچ بشود.لرزش هم میتواند صدمات قابل توجهی به پیچ وارد کند ،بدین ترتیب که پیچ یا مهره شل میشود و سبب از هم گسیختگی اتصال میشود.

در نهایت یک احتمال بسیار قوی ،عدم رعایت مراحل صحیح در بستن پیچ و مهره می باشد.اینکه فقط با آچار و پیچ گوشتی آشنا باشیم کفایت نمیکند.بلکه باید اطلاعات دقیقی از جنس و نوع و نحوه کار با پیچ و مهره داشته باشیم تا مطمئن شویم که اتصال مورد نظر انسجام و قدرت کافی برای تحمل بار و مهمتر از آن باقی ماندن و نشکستن درآینده را دارد.

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *