پخش پیچ و مهره در تهران

پیچ HV گرید ۱۰٫۹ چیست و چه کاربردی دارد ؟

پیچ و مهره
اندازه و نقشه پیچ سر شش گوش گرید ۱۰٫۹ تمام رزوه M20x150
دسامبر 24, 2019
پیچ کلاس 10.9
پیچ و مهره خشکه کلاس ۱۰٫۹
ژانویه 1, 2022
پیچ خشکه 10.9

پیچ HV گرید ۱۰٫۹ چیست و چه کاربردی دارد ؟

پیچ hv

پیچ hv یکی از پیچ و مهره‌هایی است که در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد. این پیچ بین متخصصان به پیچ خشکه معروف است

و دارای گُل‌های بزرگی می‌باشند. پیچ hv در اتصالاتی در زمینه قطعات داخلی خودروهای کشاورزی و صنعتی، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این پیچ در گرید‌های مختلفی ساخته می‌شود و هر کدام برای بخش خاصی از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش از شناخت پیچ hv گرید ۱۰٫۹ به سراغ شناخت گریدهای مختلف خواهیم رفت.

پیچ خشکه 10.9

پیچ HV گرید ۱۰٫۹ چیست و چه کاربردی دارد ؟

گرید ۱۰٫۹

گرید یک مفهوم صنعتی است که به ویژگی‌های یک پیچ اشاره دارد. به عنوان مثال میزان مقاومت و سختی یک پیچ، مواد به کار رفته و استحکام، حد تحمل بار از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان از روی گرید یک پیچ به آن‌ها دست پیدا کرد. گریدها سه کلاس مرسوم دارند که ۱۰٫۹ و ۸٫۸ و ۱۲ از معروف‌ترین این گریدها هستند. گرید ۱۰٫۹ یکی از گریدهایی است که از کلاس ۸٫۸ مستحکم‌تر است و در ساخت دستگاه‌های صنعتی کاربرد فراوانی دارد. در ساخت گرید ۱۰٫۹ از میزان بیشتری از کربن نسبت به کلاس‌های قبلی استفاده شده و مقداری نیز فلز بور در آن استفاده شده است. همچنین درصد کمی از فسفر، گوگرد، منگنز و کروم نیز در ساخت این گرید از پیچ‌ها استفاده می‌شود.

میزان فشاری که این گرید از پیچ می‌تواند تحمل کند ۹۰۰ مگاپاسکل است. یک پیچ hv گرید ۱۰٫۹ می‌تواند با توجه به مساحت سطح مقطع و قطر اسمی و مغزی آن، باری بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار کیلوگرم را تحمل کند. این رقم نشان از استحکام بسیار بالای این نوع از گریدها دارد و همین امر باعث شده تا استانداردهای لازم کیفی را به راحتی دریافت کند و در سخت‌ترین شرایط دمایی و هوایی از خود مقاومت نشان بدهد.

پیچ hv گرید ۱۰٫۹

پیچ hv گرید ۱۰,۹ یکی از پیچ‌های شش گوشه است که در کاربردهای فراوانی دارد. کد استاندارد این پیچ در سیستم‌های مختلف استاندارد، DIN 6914, ASTM A490 , ISO 7412 است. مهم ترين تفاوت اين دسته از پيچ ها با پيچ هاي معمول شش گوش در استانداردهاي ابعادي آنها مي باشد. این پیچ‌ها رزوه‌های کوتاه‌تر و گُل بزرگی دارند و به همین دلیل است که کار با آن‌ها راحت است و این مسئله باعث شده در ساخت پل‌های فلزی، اسکلت‌های ساختمان و برق، تیر آهن و ساختمان نیروگاه‌ها کاربرد فراوانی داشته باشد. این پیچ‌ها سایزهای مختلفی دارند که باید حین خرید به آن‌ها توجه کرد چرا که با هر آچاری باز و بسته نمی‌شوند. مدل‌های M12 ‌تا M36 از معروف‌ترین مدل‌های این پیچ‌ها هستندکه هر کدام بر حسب اندازه، برای نوع خاصی از محصولات مورد مصرف قرار می‌گیرند.

رزوه‌های این پیچ‌ها نیز با هم متفاوت است. به عنوان مثال رزوه‌های این پیچ‌ها اندازه‌هایی بین ۱۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر دارند. استحکام پیچ hv گرید ۱۰,۹ بسیار بیشتر از پیچ hv گرید ۸٫۸ است و استفاده‌های بسیار بیشتری نسبت به پیچ hv گرید ۱۲ دارد. قطر مغزی و قطر اسمی مدل‌های متفاوت این پیچ نیز با هم متفاوت است.

پیچ HV گرید ۱۰٫۹ چیست و چه کاربردی دارد ؟

پیچ خشکه 10.9

برای خرید پیچ خشکه گرید ۱۰٫۹ با شماره های زیر تماس حاصل قرمائید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *