پخش پیچ و مهره در تهران

میخ پرچ ها

پیچ و مهره
قلاب دینام یا پیچ گوشواره ای
فوریه 14, 2019
پیچ و مهره
پیچ های سر مته ای
فوریه 17, 2019
پیچ و مهره

پیچ و مهره

میخ پرچ ها

میخ پرچ یکی از سریع ترین روشهای اتصال ورق ها و قطعات به یکدیگر می باشد . برای اتصال قطعات به یکدیگر لازم است فقط به یک طرف قطعه دسترسی داشته باشیم.میخ پرچ ها از دو بخش بدنه  و میخ تشکیل شده اند که با توجه به نوع و محل کاربرد قطعه ، جنس ، شکل بدنه و میخ تغییر میکند .به عنوان مثال ساده ترین و پر مصرف ترین میخ پرچ مورد استفاده در صنعت،میخ پرچ با بدنه آلو مینیوم و میخ فولادی می باشد که پرچ کردن دو قطعه توسط این نوع میچ پرچ به وسیله دستگاه پرچ امکانپذیر می باشد .

جنس بدنه میخ پرچ ها:

آلومنیوم – فولاد – استنلس استیل – مس

 جنس میخ پرچ ها:

فولاد با روکش گالوانیزه – آلومنیوم استنلس استیل

-پرچ کاری؛

برای این کار ابتدا سوراخی در قطعات ایجاد کرده میخ پرچ را در آن قرار داده و سپس با استفاده از پرچ کن عمل پرچ کاری انجام می شود . این کار اغلب بدون اشکال صورت می گیرد .
در صورت بروز مشکل با استفاده از میخ پرچ دیگری می توان اشکال را برطرف کرد .
چون هزینه پرچ کاری در تیراژ زیاد قابل تو جه است,بنابراین برای جلوگیری از اشکالات و کاهش هزینه ها باید در انتخاب میخ پرچ دقت شود .

-اتصال قطعات غیر فلزی

میخ پرچ آلومینیومی برای اتصال دو قطعه فلزی به طور معمول بسیار مناسب است ولی برای اتصال یک قطعه فلزی به یک قطعه نرم یا شکننده باید ملاحظات چندی را در نظر گرفت .قطعه نرم باید روی کار قرار گیرد و اگر میخ پرچ در قطعه فرو می رود باید از میخ پرچ های سر پهن استفاده کرد .در صندلی مدارس که چوب و پرفیل وصل می شود , استفاده از میخ پرچ های سر پهن بهتر است .

-اتصال قطعات پلاستیکی

اغلب قطعات پلاستیکی در حین پرچ کاری شکسته می شود . زیرا مقاومت میخ های میخ پرچ, بیشتر از مقاومت قطعات پلاستیکی است در این صورت اگر نمی توانید میخ پرچ با میخ کم مقاومت تهیه کنید توصیه می شود از میخ پرچ آلومینیومی با میخ آلومینیم استفاده کنید .

-ورق مس و میخ پرچ مسی

در اتصال ورق های مسی که به عنوان قطعات دکوراتیو استفاده می شود بهتر است از میخ پرچ مسی استفاده کرد.توجه داشته باشید به کارگیری میخ پرچ آلومینیمی رنگ شده(آبکاری مس)صحیح نمی باشد.

-استفاده از میخ پرچ های افشان برای فوم و غیره

جهت اتصال قطعاتی که جنس قطعه پشتی آن از فوم یا جنس نرم باشد و نیاز به اتصال خیلی محکم نباشد از میخ پرچ افشان استفاده می شود .

با استفاده از این میخ پرچ فشار پرچ بر روی قطعه کار در سطح وسیع تری پخش می شود . بدین ترتیب از خراب شدن قطعات و آسیب پذیری آن جلوگیری می کند .

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *