پخش پیچ و مهره در تهران

پیچ و مهره ها و گام آنها

پیچ و مهره
پیچ و مهره عمده ترین روش اتصال
نوامبر 11, 2018
پیچ و مهره
گرید پیچ های سر شش گوش
فوریه 9, 2019
پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره ها و گام آنها

پیچ و مهره ها و گام آنها

پیچ و مهره در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و هدف اصلی آن نگه داشتن اجزاء یک سازه است. به‌کار بردن مهره برای محکم شدن پیچ همیشه ضروری نیست، با این حال اغلب پیچ و مهره با هم استفاده می‌شوند. پیچ و مهره به عنوان پایه‌ای‌ترین عناصر در پروژه‌های ساخت و ساز اهمیت دارد. پیچ و مهره اتصالاتی ایجاد می‌کنند که حتی تحت فشار بسیار هم نمی‌شکنند. پیچ و مهره در مدل‌ها و انواع مختلفی بسته به موارد استفاده آن‌ها عرضه می‌شوند. با پیچاندن پیچ در مهره و محکم کردن آن اتصالی قوی ایجاد می‌شود که قادر است فشار بسیاری را تحمل کند. صد البته که پیچاندن پیچ در مهره فرآیندی ساده است، اما بسته به نوع پیچ و مهره و نحوه قرار گیری آن می‌تواند به کاری دشوار تبدیل شود.
گام پیچ فاصله بین دو دنده متوالی به موازات محور پیچ است. تعریف گام در واحد های ایالات متحده عبارت است از تعداد دنده در هر اینچ است.
راهنما یا پیشرو فاصله ای است که مهره پس از یک دور چرخیدن به موارات محور پیچ جابه جا می شود. برای پیچ های یک راهه مقدار پیشرو با گام دنده برابر است. یک پیچ چند راهه رزوه ای است که از دو یا چند ردیف دنده در کنار یکدیگر درست شده باشد. پیچ ها رزوه ها یا قطعات رزوه شده استاندارد همه رزوه های یک راهه دارند. در یک پیچ دو راهه اندازه پیشرو دو برابر گام آن است و در پیچ سه راهه سه برابر و الی آخر.
همه رزوه ها را برابر قاعده دست راست می سازند مگر در مواردی خاص که یادآوری شود. در امریکا و بریتانیا، استاندارد ملی (unified) دنده ها برای همه قطعات رزوه شده به کار می رود. زاویه دنده ها ۶۰ درجه و نوک آن ها تخت یا گرد است.
پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *