پخش پیچ و مهره در تهران

تولید کننده انکربولت

پیچ و مهره
تولید کننده پیچ و مهره یا مونتاژ قطعه
آوریل 27, 2019
پیچ و مهره
حادثه آتش سوزی قطار به علت باز شدن پیچ و مهره بست شلنگ سوخت
آوریل 28, 2019
پیچ و مهره

پیچ و مهره

تولید کننده انکربولت

تولید کننده انکر بولتهایی که در سال ۲۰۱۳ در پل Bay شکستند هیچگاه به شرکت کالترانس نگفته بود بولتهایی را که در سال ۲۰۰۹ برای پل واشنگتن استیت تهیه کرده بودند هم ، همان مشکل را داشته است . خطایی که ۴۵ میلیون دلار هزینه در پی داشته است کمتر از شش ماه پس از آنکه انکر بولتهای مشکل دار در سال ۲۰۰۸ به کالیفرنیا رسیده بودند ، چند روز پس از نصب شکستند! این ۶ انکر بولتی را که کمپانی Day son در ایالت اوهایو برای ترمیم پل hood canal pontoon ( که کیت سپ را به تنگه المپیک در قسمت شرقی ایالت متصل می کرد . ) تولید کرده بود در روزهای آغازین نصب دچار شکست شده بودند . انکر بولتهایی که در ایالت واشنگتن شکسته بودند تقریبا مانند همان ۹۶ بولت بکار رفته در پل Bayبوده اند که مقامات پل Bay به جهت طراحی سازه بر اساس پایداری لرزه ای در طول شرقی این پل خریداری کرده بودند . ۳۲ عدد از این بولتها به مدت ۵ سال در معرض باران قرار گفتند که انها را درمعرض خوردگی هیدروژنی قرار داده بوده است . سپس پس از اعمال فشار در اثر بستن در مارس ۲۰۱۳ از هم گسیخته اند . وقتی مقامات کالیفرنیا پس از شکست انکر بولتهای پل Bay پیچ ها را مورد آزمایش قرار دادند ، دریافتند که علت در هر دو مورد یکسان بوده است : خوردگی هیدروژنی و زنگ زدگی فولاد سخت را از پا درآورده است . اما واشنگتن این بررسی را انجام نداد مطابق استانداردهای کالیفرنیا و واشنگتن برای ساخت پلها بایستی از پیچ فولادی با مقاومت بالا استفاده کرد حال آنکه فولاد با مقاومت بالا پس از انجام آبکاری گالوانیزه گرم مقداری از سختی خود را از دست خواهد داد . شرکت کالتراس این قانون را زیر پا گذاشت چرا که در طرح ایمنی لرزه ای بایستی از انکر بولتهایی با مقاومت بالا استفاده کرد و فکر می کردند ریسک شکسته شدن پیچ را کنترل خواهند کرد . اما مشخص نیست چرا انجام پوشش دهی بر روی این پیچ ها را متوقف کردند . مقامات هم اعلام کردند که این بولتها تا زمانی که در معرض رطوبت قرار نگیرند مشکلی نخواهند داشت . در واقع چنانچه کالترانس بر آنچه که در واشنگتن رخ داده واقف می بود از یک ضرر ۴۵ میلیون دلاری جلوگیری میکرد .

راسل کین که متخصص خوردگی هیدروژنی می گوید :
اگر کمپانی Day son در مورد احتمال وجود مشکل بالقوه در پیچ ها ( منظور پروژه واشنگتن است ) شانه ای داشت باید قبل از فروش ، به پروژه های پل سازی دیگری آنرا بررسی می کرد . اما ظاهراً کسی اصلا پیگیر اینکار نبوده است . در این میان مقامات این مساله را به گردن یکدیگر می اندازند و سعی میکنند تا توپ را در زمین تولید کننده پیچ که همان شرکت Day son است بیاندازند . شرکت Day son تا قبل از شکسته شدن آن ۳۲ انکر بولت ۹۰۰/۱ عدد پیچ انکر بولت یا همان گرید برای ساخت پل Bay تامین کرده است . متخصصان بر این باورند سیستم سنتی خرید قطعات پل از فروشنده نمی خواهد تا خطاها را به مشتری گوشزد کند .

پروفسور Bob Bea که متخصص در تجزیه و تحلیل حوادث صنعتی می باشد می گوید :
” در صنعت هوانوردی در ساخت هوپایما گروهها به سرعت با همدیگر ارتباط برقرار می کنند و یکدیگر را از وجود خطا مطلع می کنند ، اما در این مورد کمپانی Day son هیچ اجباری برای مطلع کردن هیچ کسی نداشته است . بیشتر بدین گونه است که مشتری باید حواسش را جمع کند ! ”
نه واشنگتن و نه Day son انکر بولتهایی را که در پل hood canal شکسته بودند را برای انجام آزمایشگاههای دقیق خوردگی هیدروژنی القایی نفرستاده بودند بلکه یک مهندس جوش را مسئول بررسی اینکار کرده بودند . آن مهندس هم مشکل ساخت را علت شکست اعلام کرده بود . بعدها او به به مقامات کالیفرنیا گفته بود که کسی در مورد اینکه پیچ ها پس از چند روز شکسته شده اند چیزی به او نگفته است که قطعا دلیل خوردگی هیدروژنی این اتفاق افتاده است . معولا شکستهای مرتبط با ساخت خیلی سریع اتفاق می افتند . اما Carmen که مدرس خوردگی هیدروژنی در موسسه آموزشی اتصالات می باشد . مقامات حمل . نقل در کالیفرنیا و واشنگتن را مقصر میداند .، نه تولید کننده پیچ را .

Vertullo می گوید : طراحان محصول خوبی را برای اینکار انتخاب نکرده اند . اندروفریمیر مدیر بخش نقل و انتقالات می گوید: شرکت Day son بر اساس قرارداد عمل کرده و این اشتباه ناشیانه متوجه سفارش دهنده کالا می باشد و اینکه آنها دارند از زیر بار مسئولیت طفره می روند و گناه را به گردن یکدیگر می اندازند …

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *